Det gick ju inte så bra...

Today / Permalink / 2
I måndags försökte vi byta däck på bilen men det gick ju inte.
Vinterdäcken har annorlunda fälgar och de har någon förmåga att fastna i navet på bilen så de fick sitta kvar ett tag till...
 
I tisdags körde jag och mini upp till Stockholm. Världens regnoväder mellan Trosa och Stockholm. Bilen sjukt skitig och ena torkarbladet gav upp.
Mini sov i alla fall nästan hela vägen hemifrån till min mamma. :)
 
 
Vi åkte till Tungelsta och jag halvt hittade inte men till slut kom vi fram till Sune Tryggs handelsträdgård. Jag insåg att jag och mannen kört förbi där två gånger tidigare när vi åkt till kattutställningen i Västerhaninge.
Mamma och jag gick runt och kikade på alla pelargoner. Jag är ju mer insatt än vad min mamma är och jag hade en lång önskelista med sorter jag ville ha som jag hittade <3 <3 och min mamma tog det som såg fint ut. :D
 
 
Sen åkte vi till Barkarby och gick på IKEA och kom hem med lite saker.
Hem till henne där vi umgicks hela kvällen och vi sov över på hennes nya bäddsoffa.
Mini pratade i sömnen nästan hela natten så det var lite svårt att sova. Men vi gick upp runt halv sju och åkte till Biltema i Veddesta och köpte en dunk spolarvätska, nya torkarblad och min mamma insisterade på att köpa solskydd till sidosrutorna eftersom mini blev lite störd av solen.

Sen åkte vi till Mall of Scandinavia och shoppade lite på Zara och H&M.

Jag skulle stannat en dag till i Stockholm och hälsat på flera vänner och även åka till stallet en sväng men valde att åka hem på onsdagen efter lite personliga problem.
 
Kom hem till Linköping vid fyra-tiden och vi hela familjen åkte till Ikano och åt middag på Chilli. Sen handlade jag lite på TGR och vi hamnade sen på Eurosko som hade Kavatpersonal på plats så vi provade lite skor inför förskolestarten. Skönt att få fötterna expertmätta också. ^^

När vi kom hem så vilade vi och började kolla på Sveriges mästerkock. Då inser jag att Amiral inte är inne och kom på att vi släppte ju ut honom på baksidan när vi kom hem. Där var han inte.
Panik. Katten har aldrig rymt och varit lös och han hittar inte hem som vi vet att Loo gör.
Det var dessutom mörkt ute och tur så är katten ljus så jag såg honom studsa längst planket på baksidan. Men han vägrade låta mig komma nära!
Plingade på hos grannarna som han smitit in hos under deras plank, vårt är ju helt inhängnat så jag vet inte ens hur han tagit sig ut...
De hjälpte till att försöka få in honom och jag sprang efter till gatan bredvid där han till slut la sig under en buske och jag fick tag på honom. Då var vi kanske 150 meter hemifrån och efter 30 meter började han fräsa och verkligen få panik och bet mig flertalet gånger i händerna men jag vägrade släppa för då skulle jag aldrig få tag på honom.
Grannen fick panik och vi halvsprang hem, hon fick slita upp vår ytterdörr så jag kunde slänga in katten.
Då fick jag själv panik när jag insåg hur ont det gjorde i händerna. Jag bara skrek och grät och blodade ner halva badrummet medan jag försökte tvätta händerna.
Insåg direkt att jag måste till akuten eftersom kattbett ofta är riktigt allvarliga så jag gick över till grannen igen och de hade redan börjat förbereda sig på att köra mig till akuten eftersom mannen skulle vara kvar med mini som skulle sova.
Vi åkte till akuten och satt där i tre-fyra timmar innan vi fick åka hem. Med order om att komma tillbaka på morgonen igen.
Så kortfattat har jag varit där tre gånger och äntligen fått godkänt av handkirurgen om att det ser ok ut. Äter antibiotika i åtta dagar till och ska hålla koll på allt.
Lillfingret är ganska skadat och hänger inte med de andra fingrarna så det tar nog ett tag innan det återställs.
 
Mannen har fått vara hemma och VAB:at mini (som dessutom blivit jätteförkyld) medan jag åkt fram och tillbaka till US.
Igår lyckades han faktiskt få av däcken på bilen så nu har den sina fina BMW fälgar och är sprillans nytvättad. Så fin! <3
 
Nu sover mini sen två timmar. Feber på 39,3, stackarn. Ska väl försöka få ut honom och mig själv på en promenad för vi behöver handla lite mjölk. :)
#1 - - Lina:

Men vilken händelse och jag är imponerad att du höll trots att du blev så illa biten! Dessa pälsbollar.

Svar: Nästa gång släpper jag! :D
Camilla

#2 - - Hanna Karlsson:

Hoppas att dina händer snart är återställda!

Svar: De mår mycket bättre redan nu tack och lov! :)
Camilla

Till top