Sjukstuga del 2

Osorterat / Permalink / 0
Jag hinner aldrig skriva något! Jag försöker, börjar att skriva men sen kommer alltid något ivägen...
 
Vi har nu haft sjukstuga i tre veckor, nu är vi -peppar peppar- friska allihopa igen.
Mannen var sjukskriven i en vecka, bihåleinflammation.
Mini fick 40 graders feber i förr förra söndagen och bara skrek hela tiden och dagen efter fick vi vid lunch på måndagen en tid på vårdcentralen där det snabbt konstaterades att han hade dubbelsidig öroninflammation.
Kåvenpenin på mini i fem dagar. Feberfri och aspigg redan dagen efter. Skönt!
Sen fick jag en släng av mannens bihåleinflammation fast inte lika hård som han hade haft. Men nu känner jag mig äntligen bra igen!
 
Vad har hänt sen dess?
Stare har varit på återbesök hos veterinären med ett ok på rumpan eftersom inga missljud på hennes lungor eller på hjärtat hörs så vi ska fortsätta med medicineringen (mot astma) men trappa ner det. Så skönt! Äntligen ett positivt besked!
 
Vi var på BVC med mini för en extrakoll för hans vikt men eftersom han hade varit sjuk i två veckor innan vi var där så hade han bara gått upp 50 gram på tre månader. Han hade säkert gått upp mer men eftersom han inte äter särskilt mycket när han är sjuk så går han ju ner. Så nu ska vi försöka få upp honom i vikt igen.
Extrakoll i juni igen och sen kanske de väljer att skjuta upp 1,5 års kollen om det har gått långsamt då också så vaccineringen blir lite senare.
78 cm lång är han i alla fall, beräknas bli 180 cm! :) Längre än sin pappa!
 
Jag och Martina gjorde en sambeställning från Zara förrförra fredagskvällen. På måndagen fick jag ett mail om att det skickats (från Polen) och vid 12:45 var det levererat hem till dörren. Sheise vad det gick fort! Fler gånger kommer det beställas kläder därifrån. Perfekt när butiken inte finns på långa vägar i närheten av Linköping.
 
 
I torsdags avslöjades årets pelargon 2016 - Caliente Pink.
Självklart åkte vi och köpte ett exemplar hos Blomsterlandet på eftermiddagen. ;)
Jag har två tidigare årets pelargoner som de valt som exemplar, tidigare var det en sort de valde ut men numer är det tack och lov enkla exemplar.
First Yellow 2012, så hade jag Katy 13 (2014) men den klarade sig inte så ska försöka få tag på en ny, Violino (2015) och så Caliente Pink som är årets.
Härligt rosa!
 
 
Vi har avnjutit årets första mjukglass. Helt naturell som det ska vara på årets första! ;)
Igår var jag hemma hos min kollega Mattias och hälsade på vår katt Loo som bor där sen i höstas. Han mådde bra! Hjälpte till att få bort lite tovor men annars såg han väldigt fin ut i hullet, kul att se.
 
 
Nyss var jag och mini ut och postade några pelargonsticklingar en har köpt från mig. :) Hoppas de kommer fram till henne i morgon och mår bra bara! :)
Var även ner till lampaffären vi har här och beställde en lampa som jag hoppas att hon kan få tag på! Velat ha den så länge!
Till top