Sjukstuga

Today / Permalink / 0
Ojojoj så jobbig den här första riktiga förkylningen för mini har varit!
Visst att han varit lite förkyld tidigare, men såhär har det aldrig varit.
Ringde till 1177 om lite råd i fredags. Ringde en gång till på söndagen eftersom det står att man ska kontakta sjukvården om man behöver medicinera ett barn med smärtstillande/febernedsättande i mer än två dygn.

Helt plötsligt sitter vi i bilen och på väg till US för vi fick en tid på jourcentralen 20 minuter senare. Jag körde dit på 14. :D
Mini andades väldigt häftigt och hade gjort så sen fredags kväll och sen hade febern legat nästan konstant 39-39,8 trots Alvedon så de ville ha in honom för att kolla.
Lite sådär "vad skönt för mammahjärtat" men ändå "oj, va?".
De hade nog inte så mycket att göra på jourcentralen så det var nog därför de skickade in oss för en koll, lite sådär hellre en gång för mycket.
Halsprov och blodprov såg ok ut så det var bara att fortsätta med febernedsättande och idag tisdag är han äntligen feberfri!
Men usch så stackarn hostar. Ni vet riktig slemhosta.
Det är dessutom inte någon rekommendation att ge barn under 2 år hostmedicin eftersom det inte har så stor effekt av någon anledning jag glömt nu.
 
Igår var jag iväg en sväng till ÖoB för att leta krukor men inga billiga (behöver ha en bunt vanliga krukor med fat och de får gärna vara nästan gratis!) och sen till Linköpings trädgårdshandel för de årliga ljuslila penseérna. :)
 
 
Mannen är förkyld sen någon dag tillbaka och jag har världens blåsa i munnen så räknas väl som förkyld jag också. Ont i halsen och täppt i näsan nattetid. :p Så tråkigt!

Den här veckan bjuder inte riktigt på något speciellt, verkligen inte nu när vi alla är sjuka.
Jag skulle vilja plantera om lite pelargoner men då behöver jag ju köpa en bunt krukor (som kostar typ 20 kr styck och faten går på 30 kr styck, logiken saknas helt där?!) och jag behöver sisodär 30 stycken... :)
Till top