Fantastisk tulpanbukett

Today / tulpaner, flashpoint / Permalink / 3
Igår när vi var på ICA Maxi gick jag som vanligt in bland alla blommor och kikade. Ville såklart köpa hem en fredagsbukett och även en fin att ha hemma inför alla hjärtans dag. :)
 
Stod och valde bland de vanliga buketterna med 10 tulpaner för en femtiolapp. Valde ut några orangea och fick sen syn på "lyxtulpaner" för 149 kr. Hjälp.
Ja, buketterna var stora men inte fasiken tänker jag betala 149 kr för en bukett tulpaner!

Tog de oranga och gick där ifrån. En stund senare gick en kvinna förbi med en bukett "Flash Point" tulpaner. Ah men tjena. Just den buketten jag ville ha. Så typiskt. Även fast att jag inte ville köpa de så kände jag mig på något sätt snuvad på dem.
Gick tillbaka och får syn på att det fanns visst en till bukett med sorten "Flash Point". Tar den, lämnar tillbaka de oranga (som storleksmässigt var fem gånger mindre men bara hälften i antalet) går och betalar och är nu sjukt nöjd över att jag valde dem.
Sen vet jag ju att om jag hade köpt just denna sort på till exempel Wreta i Skänninge hade jag fått 30 stycken för samma pris men sen kostar det ju en hel att köra bil dit också. ;)
 
 
Idag har vi varit iväg två gånger med bilen. Först till Jysk för att åter igen fnysa åt deras jäkla lockelser in i butiken för att sen mötas av tomma hyllor...
Vi åkte till Mio och chansade på att de tre gardinlängderna vi hittade där på rean här om dagen skulle finnas kvar. Jag menar, hur många spontanköper svarta sammetsgardiner för 700 kr? Vi gjorde det! :D Fast det blev ju inte spontant utan väl planerat. Kommer bli så fint i vårt biorum. :)
Som vi förövrigt invigde igår. Mad Max i 3D. Barnet sov igenom hela filmen utan problem (vi är ju i varsin ände av huset så vi hade babyvakten på).
Jag är bara så ovan att ha aktiva 3D glasögon på mig, men jag vänjer mig förhoppningsvis...
 
När vi varit hemma ett tag efter Mio besöket så insåg vi att vi inte kan ha vanliga gardinstänger till gardinerna så vi åkte till IKEA och köpte likadana gardinskenor som vi har i sovrummet. Men nu ikväll har jag insett att vi visst saknade en liten detalj (vita jävla plastpluppar) för att kunna hänga upp gardinerna... Tur att vi bara har 4 km till IKEA.
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Vilken fin bukett :) Tulpaner är verkligen underbara blommor, jag älskar hur de frasar :)

#2 - - Madeleine:

Wow vilken bukett! :)

#3 - - Veronica Wallgren:

Underbar bukett :)

Svar: Tack! :D
Camilla

Till top