Pelargoner

Today, Växtlighet / Permalink / 0
I lördags slutade mannen jobba på förmiddagen så på eftermiddagen när vi alla vaknat till ordentligt efter lunchvila så åkte vi till Tornby.
Eftersom bilen inte går att låsa så får en sitta kvar medan den andra går in i butiken. Det fungerade bra, eftersom mannen inte ville in på Plantagen och jag ville väl inte riktigt in på Sagoland. ;)
 
På Plantagen var målet pelargonsticklingarna de fått in. Hittade "Kronprinsessan Mary" som jag har på min önskelista inför i år. Så kul! :)
Köpte även med "Lotusland" som ser väldigt annorlunda ut mot de jag brukar ha här hemma och så "Gesa" som jag hade i blomlådorna på framsidan förra året.
De som var i blomlådorna är faktiskt kvar i blomlådorna ute i garaget. Hoppas de överlevt! Ska väcka dem nästa månad.
 
 
Nu söndag och måndag har jag och mini varit hemma själva då mannen jobbat. Inte gjort något särskilt. Ganska skönt men jag är ju extremt rastlös som person men jag håller alla äventyr till senare den här veckan. Längtar! :)
Till top