Tornby x 2

Today / Permalink / 0
Igår åkte jag, mini och mannen iväg till Tornby.
Jag och mini smet in på Plantagen för att spana in pelargonsticklingar men det fanns inte en enda. Dessutom höll de på att bygga om hela butiken så den var avgränsad och bak och fram. Rörigt!

Mannen gick in på Media Markt för att köpa en HDMI kabel på tio meter som ska klara av 3D.

När vi var klara inne på Plantagen gick jag och mini vidare till Jysk där vi aldrig hittar något. Sen gick vi till Rusta där jag fastnade för ett jättefint ljusgrått överkast och sen en tvål med matchande handkräm.
Köpte dock inget utan gick in till mannen på Media Markt. Han hade hittat en kabel men priset i butik och på nätet skiljde sig ganska mycket så det tog lite tid att få det lägre priset i butik.
Sen åkte vi en sväng till Jula (mannen och barn gick dit och jag flyttade bilen) innan mannen tog en snabbis på Bauhaus och åkte sen till Biltema (jag och mini gick till Biltema och mannen flyttade bilen, sjukt jobbigt att i och ur med barn och vagn i bilen hela tiden så det blev en enkel lösning).

Sen åkte vi hemåt men jag kom på att EM i Jägarvallen skulle ha flytt-rensning i butik så vi åkte dit. Vilken besvikelse, det var ju knappt något på rea alls kändes det som. Bara gammalt skit jag förstår att de inte vill släpa med till nya butiken. Jag har för mig att jag läst någon reklam där det stod att de har typ 50% i hela butiken men javisst, jag kan självklart ha fel!
 
Efteråt åkte vi en omväg till stan för att besöka Mio där vi hittade tre längder svart sammetsgardin på rean, men vi behöver fyra delar. Drygt!
Tittade på lite annat fint och planerar lite i våra huvuden hur vi vill ha här hemma.
Mannen håller på med det sista i "biorummet" nu så det är det rummet som är prio ett just nu. :)
 
Idag möttes jag av en pipande brandvarnare som tyckte att batteriet började ta slut och mannen behövde fler kabellister så det blev en sväng till Tornby igen. Först Bauhaus och sen Rusta där jag petade lite mer på överkastet och sniffade på tvålarna och kostaterade att den rosa "Pink grapefruit & melon" luktar precis som de sura rosa vattenmelongodisarna man hittar ibland bland lösgodiset. SÅ GOTT!
 
 
Köpte de två vänstra på bilden, ena är handlotion och andra är tvål. Köpte två av varje men måste nog bunkra fler. Priset? 15 kr styck!!!
Påminner väääldigt mycket om Rituals men till en tiondel av priset (Rituals tvål kostar 90 kr för 300 ml = 300 kr/liter. Denna från Rusta kostar 30 kr litern!) och luktar så fantastiskt mycket godare! Så sjukt värt!
Köpte även ett batteri till brandvarnaren.
 
Sen blev det en sväng inne på IKEA för att kolla in en ram till biorummet men den storleken fanns inte så jag köpte bara med två krukor som jag blev en mindre av hemma i helgen när det skulle duschas blommor men nu är jag en plus i stället. :)
Hittade ytterligare en matta som kanske kan passa in här hemma. IKEA börjar få in sjukt fina mattor nu alltså!
 
Mini sover sen en timme. Mannen kommer nog hem först om en timme efter en sväng i Kalmar och jag ska nog plocka i ordning alla leksaker som är utspridda över hela huset, mocka till katterna, borsta tänderna och sen fortsätta på mitt evighetsprojekt:
 
Tre plåtar kvar...
Till top