Ugnspannkaka

Today / Permalink / 0
Idag började mannen först vid 15 så vi hade honom hemma hela förmiddagen. :)
 
För det första så fick vi sovmorgon till 08:00! Det var längesen det! Tack barn!
Däremot kände jag mig inte alls utvilad men det kan nog bero på att mini som sover mellan oss dunkade i sitt huvud i mitt flera gånger i natt. Inte så skönt.
 
Vid tio tog jag tag i att färga håret.
Det var bra längesen nu för att min vanliga hårfärg från H&M har ju slutat säljas och att hitta en ny är inte det lättaste, speciellt inte eftersom nyansen på den färgen jag använt i tio års tid har varit perfekt, sådär snäppet mörkare än mitt egna hår och bleks lite efter ett tag så jag har aldrig synlig utväxt.
Men nu har jag varit gråare än gråast i hårbotten så jag köpte hem Schwarzkopf Million Color som fanns i "Espresso Brown" som den från H&M även hette men det blev typ svart nu när jag färgade. Hoppas det bleks lite efter några tvättar!
 
Till lunch gjorde jag ugnspannkaka som var så längesen. Jag har nog aldrig gjort det tidigare vad jag kan minnas men det fick full pott av mannen och barnet så det blir att göra fler gånger. :) Perfekt som lunch!
 
Mannen håller på med det sista finliret inne i biorummet och dit kröp mini heeela tiden idag. Men det är roligt att urforska nya miljöer så jag förstår honom. :)

Strax efter att mannen cyklat iväg till jobbet packade jag in barn i bilen och åkte bort till IKANO eftersom Lindex har 20% på alla behåer just nu.
Efter graviditeten har jag lagt på mig alldeles för många kilon så tuttarna är liksom inte samma storlek som innan...
Fastnade för modellen "Amaze" som jag först hittade i grått men den fanns inte i rätt storlek så jag tog en svart istället. Sen är jag lite nyfiken på "Diva" som nog skulle vara perfekt som jobb-behå...
Spets är fint men det blir sällan snyggt när man har tajta linnen och liknande så jag kör alltid "t-shirt behåer".
 
Nu har jag städat lite i tvättstugan, skönt! Det är inte stort och inte mycket saker men nog fasiken blir det bra stökigt ändå för att man samlar på sig saker som man lägger bort för att ta hand om sen.
 
I helgen är min plan att söka jobb och städa garderoben i minis rum samt vår walk-in-closet och slänga upp lite saker på Blocket!
Till top