Stammisar på Maxi

Today / Permalink / 2
Igår åkte vi ju till Tornby för att inhandla lite kalasprylar inför nästa helg. :)
Vi började faktiskt inne på Maxi där vi köpte lite serpentiner i blått och silver och sen massa andra saker som behövdes här hemma. Bland annat årets första semlor.
Jag hade faktiskt tänkt vänta till februari i år men det höll sig inte... :p
 
Sen gick vi vidare till TGR och nä - där fanns ju INGENTING som föll oss i smaken. Alldeles för färgglatt. Haha!
Huh.
Sprang in på Sagoland och köpte tre packningar ballonger. :)
 
Idag var vi ju och nästan hängde på låset på Hemmakväll eftersom det var halva priset på köpfilmer. Vilken BESVIKELSE. Jag har älskat Hemmakväll sen jag flyttade hit till Linköping och jag och mannen var ofta där och hyrde film när vi bodde nere på stan.
Förra året köpte vi filmer på denna kampanjen för runt 3000 kr och då fick vi MYCKET film. Idag gick det inte att köpa så mycket för det fanns ju knappt något att köpa! Halva butiken består ju av godis.
Snacka om uselt. Men jag förstår samtidigt att marknaden för hyrfilm inte är så stor och att godis lockar folk...
 
 
Sen till vår stora förvåning så var ju gamla Hemmakväll i Tannefors inte Hemmakväll längre...
Då åkte vi till Maxi på vägen hem och köpte med lite fler semlor och lite mjölk. ;)
 
När vi kom hem sen gjorde jag lite fröknäcke som är sååå gott! Fick en burk av detta i julklapp av en kusin och igår frågade jag om receptet.
Så sjukt enkelt att göra och så himla gott! Pricken över i:et är verkligen flingsaltet!
Ska göra mer någon dag och göra stor sats så det finns hemma. :) Utesluter man saltet så räknas det nog som riktigt nyttigt för det är ju typ bara frön, olja och vatten. Glutenfritt också!
 
Sen slocknade jag på soffan en stund för ovanlighetens skull. Men alla vi i familjen har varit hostiga senaste veckan så det är väl nått som gått här hemma så vi alla är nog lite slitna...
 
Till middag tömde jag frysen på sånt man hade slattar kvar av. En hamburgare, en vårrulle och lite pyttipanna. Kändes som lite mat först men på tallrikarna blev det en hel del. Skönt att det är borta också, det är bara jobbigt att ha en skriva hamburgarkött när man alltid tillagar mat åt två.
Är mannen inte hemma så lagar jag sällan mat till bara mig själv, då äter jag en matlåda eller en skål yoghurt. :)
#1 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Fröknäcke är verkligen supergott, min kusin brukar också göra sånt :)

Trist att ni inte fyndade så många filmer, men hyrfilmen är väl inte lika inne nu när t.ex. Netflix kommit. Jag tycker det är skönare att titta på film hemma utan att behöva gå och låna och lämna tillbaka film :P

#2 - - Madeleine:

Hej Camilla!

Nu har jag startat en ny blogg. :) Hoppas att den ska bli mer långvarig än de tidigare. Kika gärna in om du vill. Kram

http://inredningochmode.blogg.se

Till top