Första jordgubbarna

Osorterat / Permalink / 0
Idag var jag ledig efter en jobbhelg och det var välbehövligt. Helst hade jag ju gärna sovit längre än nollsexnollnoll men den lille bestämmer. Vaknade kvart i fem igår så är lagom mör.
Mannen sov hemma efter lite omständigheter så vi var lite tysta tills klockan var halv nio då vi väckte honom. :)
Han åkte iväg till jobbet och mini och jag gick iväg till posten och skickade lite pelargonsticklingar till nya hem och sen vidare till Flygvapenmuseét.
Väl där insåg jag att det var ju inte en vanlig tisdag då det är folktomt hela dagen utan det var mycket fritidsklasser på plats så det var knökfullt överallt.
Vi tog en sväng inne på nya utställningen "Djur och krig" och sen en sväng i stora hallen med alla plan innan vi gick hemåt igen.
Hemma hoppade vi in i bilen och körde de två kilometerna bort till jordgubbsplocket där vi plockade för första gången i år! :)
Vi gick längst ner på plocket och jag satt längst kanten och kunde plocka väldigt lätt. Gav mini några jordgubbar som han åt i lugn och ro och hojtade till när de var slut. Så det gick väldigt smidigt att plocka själv med barn med sig. ;)
 
 
Plockade nästan 1,5 kg för 62 kr och innan vi åkte hem tittade vi på flera plan som flög inför landning på Malmen precis över oss. Mini älskar flygplan, helikoptrar, bussar, bilar, lastbilar och traktorer. :D Så han var nöjd!

Mannen kom hem från jobbet och vi grillade lite gott.
Nu när mini somnat åt vi jordgubbar med glass, det vill säga mer jordgubbar än glass. ;)
Nu ska jag bara fixa klart allt på nätet och sen sova, jobbmorgon i morgon innan vi åker lite söderut på äventyr. :)
 
Till top