Sista dagen som mammaledig

Today / Permalink / 0
I morse vaknade vi vid åtta! Vet inte när det hände senast. Men den lille herrn i familjen somnade en kvart i pappas famn vid sju igår kväll och sen var han vaken till tio, bara för den där lilla powernapen på en kvart... Zzz.
Det blev stressigt till förskolan i morse och vi var några minuter sena men lämningen gick bra! Hade inte en klänig unge i famnen utan han var inne bland alla andra barn och blev ledsen när jag vikade hejdå, men det gick nog över fort.
Gick hem, började lite ute i trädgården med att flytta om två delar funkia till stora rabatten och det kommer nog bli väldigt fint nästa år. :) Sen började jag putsa fönster som jag tänkt göra länge men det blir inte av.
Hann halva huset innan jag gav upp (tror vi har 30 fönstersidor och 22 helglasdörrsidor att putsa...).
Jag tog en dusch då svetten bara rann och sen kom mannen hem efter en första sväng ner till Västervik.
Vi städade här hemma innan jag gick till förskolan och hämtade en sovande mini.
Han sov i nästan en timme till och jag hann snabbspola(!) igenom dagens avsnitt av Hem till Gården. ;)
 
Efter lunch åkte vi upp till Bergs slussar och gick där ett tag. Åt alldeles för snordyr kulglass och tittade när de slussade ner två båtar i Roxen. :)
Sen åkte vi till TGR där jag köpte en "klippbräda" eller vad man kallar den som jag tror kan bli användbar i framtiden när mini vill spela in lite film. ;) Vi var även inne på IKEA och skulle försöka köpa skyltexemplaret av mattan vi vill ha som aldrig kommer in men den hade de visst gjort sig av med.
Fick tack och lov prata med en kvinna som hade stenkoll på avdelningen som berättade att de tagit bort mattorna från alla varuhus i hela landet då de fått in rapporter om att mattan färgat av sig på golvet.
Tråkigt men bra att det upptäcks, speciellt för oss som ska ha mattan på ett ljusgrått golv.
Men då återstår det att vänta ännu längre. Men en förklaring till varför 38 mattor på hyllan försvann på en dag...
 
Nu ikväll har vi sprungit ute på baksidan. Jag fixade pallkragarna (äntligen! sista sekunden I know...) i fredags och redan idag har rädisorna börjat titta upp! Älskar rädisor. :)
Det som finns i våra fyra pallkragar är ananasgubbar (ser ut att bli många i år! :D ), dill, gräslök, basilika, persilja, rädisor, bladsallad, asiatisk sallad och ruccula. :) Hoppas allt tar sig.
 
I morgon börjar jag jobba. Ska vara jobbigt tidigt på jobbet och öppna. Men slutar tidigt så då blir det hem, hämta barn och sen iväg till folktandvården för mini ska på första checken hos dem! Gäller bara att morsan hittar dit. :D
Till top