Julafton för kattägare!

Mjau / Permalink / 5
Idag fick vi äntligen tag på vårt paket från Zooplus.com!

Egentligen skulle vi har fått den med utkörning av Posten igår, men de har någon idiot som inte ens gick fram till vår port och kollade att vi inte har portkod utan har en porttelefon så han satt förmodligen kvar i bilen och kollade på paketet och tänkte "Det står ingen portkod på lappen, då kommer jag inte in" och sen körde iväg... Så irriterande!
Jag har varit i kontakt med Posten två gånger via telefon och en gång nu när vi hämtade paketet. Alla säger att det var otroligt dåligt gjort av han som körde ut paketet och att jag absolut ska klaga för så får man inte hålla på!
Paketet vägde 19,5 kg och var väldigt stort och vi har betalat extra för utkörning så då ska de för fasiken allt köra hem den! Tänk om vi inte hade bil, hur skulle vi då få hem paketet?
Som tur så erbjöd en kvinna som jag pratade med på telefon att de skulle köra paketet hem till oss idag, men för att slippa vara hemma hela dagen och vänta på paketet som kan komma klockan 08.00 eller 16.00 så valde vi att hämta det själva.

Nu till paketet... Roliga saker! :D
En Modkat i vitt med extra insida (kommer visa Modkaten i ett separat inlägg).
Vattenfontän med extra filter (filter behövs bytas en gång i månaden).
Flexikoppel i storlek S men långt - 7 meter, vanligtvis går de flesta upp till 5 meter som längst så det kan vara svårt att hitta längre.
En leksak som man kan bygga ihop på lite olika sätt som fungerar så att katten ska putta på bollen genom hålen så den rullar och när den är i rullning så blinkar bollen.
Samt ett klösträd från golv till tak.
 
 
 
 
Bilder på klösträdet kommer kanske senare, men är ni nyfikna nu så ser det ut såhär. Vi börjar med ett högt smalt för att se om han är en "klättrare" eller inte. ;)
Är ni nyfikna på priser jämfört med här i Sverige så skrev jag om beställningen här om dagen, finns att läsas här!

Leveransen gick fort, om man bortser från Postens slarv. Paketet skickades med DHL från Tyskland bara några timmar efter jag gjorde beställningen (torsdagskvällen, skickades på fredagsmorgonen) och över helgen gick den med lastbil till Malmö och sen låg den ju där på söndagen innan den skickades till Linköping.
Vi kommer absolut beställa mer från Zooplus! Jättebilligt, snabb leverans och stort utbud! Framförallt foder är billigt i jämförelse.
Jämför Royal Canin Maine Coon i pris... En 10 kg säck kostar runt 739 kr i Sverige. På Zooplus kostar samma påse 581 kr! Dessutom brukar de ha paketpris om man köper 2 x 10 kg. Det hade blivit 1478 kr här i Sverige, på Zooplus köper man det för 1060 kr!
Det som är superbra är dessutom att om du handlar för mer än €69 (ca 610 kr) så blir det fraktfritt och hemkört till dörren!

Jag kan verkligen rekommendera Zooplus! De har stort och bra utbud. Kolla i djurbutikerna hemma efter saker du vill ha och spana sen in Zooplus så lär du hitta det där mycket billigare! ;)
#1 - - Sessan:

Tack, lite synd bara att påsen blev med men ibland vill man bara ha en bild för man vet aldrig när de kan tänka sig flytta på sig ;)

Vi har en kattfontän i samma märke men i en annan modell. Ett riktigt bra köp måste jag säga :)
När får ni hem er katt?

Svar: Äh, alla gånger kan inte bli perfekta. ;) Jag gillar ljuset på bilden!
Åh, har ni den blåa eller? Kan inte du fota lite av era kattsaker? Jag behöver inspiration. ;)
Vi får hämta honom den 12 juli. :)
Camilla

#2 - - Sessan:

Exakt så jag tänker ibland oxå, som när min lillebror var här så fotade jag bara med lilla kompaktkameran för att det var mest lättvindigt. Förutom när vi var på Kolmården :)

Ja den med kupa över som det rinner vatten på. Visst kan jag göra det, fast vi har inte så mk för han gillar inte att leka nått vidare. Han är mest ute eller sover :P
Åå det är inte allt för länge kvar.

Svar: Man orkar inte med systemkameran alla gånger. ;)
Allt är kul att se! :)
Camilla

#3 - - smäm:

Vad skoj :D

#4 - - Helena:

Grattis till att snart bli med katt! Själv har jag en go kattherre som blir 14 år i höst. :)

Svar: Tack tack! :) Jag har iof två katter sen tidigare som bor hos min mamma (de fick inte följa med tyckte mamma! ;) ) så jag är inte ovan vid katter, men det ska bli kul att skaffa en mamma inte bestämmer över. ;)
Camilla

#5 - - Elin:

Vilka leksaker!! =)

Svar: Ibland får man ta och shoppa lite ordentligt. ;)
Camilla

Till top